Det är kreativiteten som kommer att rädda världen!

22.12.13

Corvus Monedula

Vad vi är. Vad vi gör. Mångt och mycket handlar blivande om görande. Särskilt när det gäller tillblivande i andras ögon. Att agera normativt är att bli lyckad.

Hysteria. Det som är livets rum har också givit sitt namn åt det infekterade i det normalas perfekta livsnät.

Men varför måste det normala ha ensamrätt på lycka? Lyckopiller för att passa in och arbete ger frihet.

I brist på andra förslag återstår revolutionen, om inte annat så i våra hjärnor.

Det är helt rätt och riktigt att mata kajor, trots att de har psykopatögon istället för små pepparkornsögon. För kom ihåg, det fula är enbart fult utifrån betraktarens öga.

1 kommentar:

Helena sa...

Visst är det OK att mata kajor! De har också rätt att leva och i synnerhet som vi faktiskt har ett litet överflöd även om det krympt ordentligt på senare år så har vi fortfarande mat på bordet. Men att försöka klara sig i detta samhälle när man står utanför arbetsmarknaden är inte regeringens mening. Jag tycker personligen att det är konstigt att man så lättvindigt bara viftar bort alla som är långtidssjuka och som kanske aldrig mer kan gå tillbaka till något arbetsliv. Då tvingas man leva på en inkomst som skulle få varje arbetande människa i Sverige att BAXNA, det vill jag säga! HUR är det tänkt att man ska kunna klara sig och sitt uppehälle på 7000 kr i månaden? Är det INGEN som tänker längre? Nej, man vet ju att en så svag grupp som de långtidssjuka orkar inte med att protestera längre. Så trots att jag har en fil.kand i folkhälsa och trots att jag har gått i skolan i hela mitt liv och jag talar sju språk - så är jag inte värd ett skit!! Ibland nästan önskar man att man var just en kaja. Folk ser ju på en med samma hatfulla blick ändå menar jag så då kan det ju inte spela någon roll. Mänsklig blir man först när man har ett arbete. Som kaja däremot så förväntas du inte arbeta varje dag, du får fixa ditt uppehälle själv. Å andra sidan är det fritt fram att bo i vilket träd jag vill. Blir jag inte bortjagad av större fåglar som kråkor och råkor - så är det fine. Jag kan ju bo under takpannor också om det kniper. Men snacka om centrala lägenheter. De finns - om man är kaja. De är dessutom helt hyresfria. Tills den dagen kommer då det flyttar in någon elak människa som ringer kommunen för att de ska komma en kommunal jägare (har vi råd att hålla oss med DET?). Då jäklar... Då blir man helt sonika avrättad offentligt! Men... det finns värre sätt att dö på. Fullständig brist på varje liten kulturyttring t.ex. Var det så NÖDVÄNDIGT att återinföra avgifter på museum?? Kan det rendera så mycket pengar så det är värt det? Eller skrämde man bara bort de oönskade? Ja, det finns många frågor som man inte får svar på för det är inte politiskt korrekt, det GÅR inte att svara politiskt korrekt på de frågorna!! Sverige har blivit ett riktigt dåligt klass-samhälle. Det, som vi jobbade så HÅRT för att arbeta bort!! Men allting går i cirklar!!